2006-04-05

NTIS -5 Térinformatika az oktatás teljes vertikumában

NTIS 5 Irányelv témája:

A térinformatika alkalmazásához szükséges ismeretek elsajátítása és ehhez a térinformatika eszközeinek felhasználása az oktatás teljes vertikumában

A közoktatásban mielőbb meg kell kezdeni a térinformatika alkalmazását a helyfüggő ismeretekkel foglalkozó tantárgyak oktatásában (történelem, földrajz, környezeti ismeretek). Már az alap és középfokú oktatásban biztosítani szükséges a térinformatikai szemléletmód és kultúra megismerését. A diákoknak lehetőséget kell biztosítani, hogy lakóhelyük környezeti állapotát és helyfüggő kulturális értékeit térinformatikai rendszerben tudják vizsgálni, bemutatni és kezelni. A felsőoktatásban fel kell készíteni a hallgatókat a térbeli információ „tudássá” alakításának képességére. Különösen fontos a már végzett tanítók, tanárok és oktatók továbbképzésének megoldása a térinformatika vonatkozásában. Az előzőekben leírtak megvalósításának fontos elemei a Web technológia alkalmazása az oktatásban, a szélessávú internet használat, és a téradat infrastruktúra legfontosabb elemeinek rendelkezésre állása.

Társszerkesztő:
Guszlev Antal
főiskolai adjunktus
Nyugat-Magyarországi Egyetem
Geoinformatikai Főiskolai Kar
a.guszlev@gmail.com

Nincsenek megjegyzések: